„O mânat ingineriu’ ..!”

image

Text de Mihai Croitor

       Aceasta este o vorbă(expresie) deseori auzită în copilăria mea.
Tradusă,se materializează așa :  oamenii din satul bunicii primeau direcție pe care tarla se vor deplasa următoarea zi ,să muncească.
„Ingineriu’ ”   era un tip șmecher ..care se deplasa cu o trăsurică,pe la porțile oamenilor.Țăranii îi sorbeau cuvintele ,nu că le era drag inginerul chipeș și tuciuriu..ci din cauză că acesta le dădea indicațiile necesare pentru munca de a doua zi.
Țăranii iubeau munca.Cel puțin bunica mea era pur și simplu împlinită.. doar la munca câmpului.Se trezea cu drag,pe la ora 4°° , rezolva treburile gospodăriei..pregătea traista cu merinde , „șîpul cu apă”..Mai nasol era de mine,nu-mi plăcea țarina ,mă plictisea grozav prășitul și de aceea primeam dojane aspre de la bunica mea.Mă ardea soarele…iar ziua pe câmp mi se părea interminabilă(veșnicia s-a născut la țară?)
Oamenii simpli și iubitori de muncă au fost împliniți pe acele vremuri,chiar dacă în comun..aveau pământ pe care îl lucrau.Astăzi pământul ..”stă pârlog”.Pe atunci copiii oamenilor din sat mergeau la studii pe la scoli. „la facultate”.Ajungeau învățători și profesori respectați.
Azi merg în străinătate, la munci și nu se mai întorc.

Lasă un răspuns

