Despre Iosif Țon

image

Iosif Ton la borna 75-

de Mihai Ciucă         (30 sept.,2009)

De felul meu nu pun prea mare preţ pe aniversări. Mă opresc doar accidental asupra unora mai speciale. Între acestea se numără şi împlinirea a 75 de ani de către pastorul Iosif Ţon.

În anii copilăriei mele, Ţon s-a impus ca un titan al baptiştilor români. Mi-aduc aminte că pe vremea când era pastor la Ploieşti, venea joia, de câteva ori pe lună, la Galaţi, pentru a predica Cuvântul. A fost primul predicator care a lăsat o amprentă puternică, prin mesajele lui, asupra fiinţei mele necoapte. Mai târziu i-am descoperit cărţile, atât cele scrise de el cât şi cele traduse şi tipărite prin lucrarea lui, şi m-au fascinat. La seceta informaţională care exista în România acelor ani, o carte de-a lui Ţon putea fi echivalată în aur. Dintre ele, Credinţa Adevărată a fost de un impact extraordinar. În aceeaşi vreme i-am redescoperit predicile în emisiunea duminicală de la Europa Liberă. De pe atunci unii îl acuzau că face politică… Şi ce politică făcea Iosif Ţon! Mi se făcuse pielea de găină când l-am auzit prevestind prăbuşirea comunismului şi avertizând credincioşii români că trebuie să fie gata pentru asta. Eu unul am luat de bună proorocia lui şi am fost ferm convins că se va împlini. În vremea aceea eram fervent ascultător al posturilor de radio clandestine… Deşi vorbeau furibund împotriva comuniştilor şi a comunismului, nu-mi aduc aminte ca vreodată careva să fi vorbit măcar ipotetic despre sfârşitul regimului. Nu cred că ei credeau că este posibil aşa ceva. Ţon a crezut-o!

A venit după Revoluţie înapoi în România, în primul val, când încă nu se uscase sângele martirilor pe străzi. S-a apucat de treabă, credincios viziunii sale – era pregătit pentru noile vremuri şi a transferat viziunea sa şi altor minţi luminate. Numele lui este legat de multe lucruri şi lucrări importante, unele dintre ele în mod ingrat trecându-l cu vederea acum. L-am auzit predicând la primele congrese ţinute la Sala Palatului, cel al Alianţei Evanghelice şi cel al Uniunii Baptiste. Era inflaţie de vorbitori acolo dar scundul Ţon se ridica cu un cap de-asupra tuturor. Ceilalţi ţineau predici pocăiţilor, Ţon transmitea viziune liderilor.

Regretabil este faptul că epigonii în loc să-i arate cuvenitul respect, i-au ponegrit numele şi reputaţia. Îl acuză că a fost omul sistemului şi un vânzător de fraţi. Ni se insinuează că cel care şi-a pus pielea la bătaie pentru noi ar fi fost o iudă. Nu cred că Iosif Ţon este un om care nu a greşit –cine nu greşeşte. Dar nu pot accepta că ar fi făcut asemenea greşeli. Nu se putea ca un om ca el să nu fie lucrat de securitate. Era de aşteptat ca lucrăturile acestea să continue până în ziua de azi. M-ar fi mirat să fie altfel – păcat însă că alţii care nu-s vrednici să-i dezlege încălţămintea au căzut în plasă.

În ciuda delatorilor, Iosif Ţon continuă să facă ceea ce a făcut dintotdeauna. La cei 75 de ani pe care-i împlineşte astăzi ar fi putut să stea la pensie, bine mersi. El continuă să ne uimească prin scrierile sale, prin predicile sale, prin conferinţele sale.

Mă consider binecuvântat că, deşi nu l-am cunoscut personal, am fost la umbra lui în câteva rânduri şi am beneficiat de înţelepciunea-i, fie prin cărţi, fie pe unde radio, fie prin intermediul internetului. În momente dificile pentru mine, în singurătate, în frământări, în incertitudini sau pe pat de spital, Dumnezeu s-a folosit de vocea lui pentru a-mi vorbi, în circumstanţe în care alţii nu puteau să-mi aducă mesajul de care aveam nevoie la ora respectivă. Nu pot decât să mă rog ca Dumnezeu să-l întărească la vârsta asta şi să-l ţină verde şi roditor pentru toţi aceia care au învăţat de la Mântuitorul că pomul după roadă se cunoaşte. Iar despre detractorii lui nu vreau să mai spun decât atât: “Doamne iartă-i că nu ştiu ce fac!”

Sursa prologos.ro

4 păreri la “Despre Iosif Țon

  1. Iosif Ton ca profet!

    Mai are si darul profetiei,după cum reiese din articol.A prevăzut căderea comunismului în România, deși nimeni nu credea pe atunci.Mai nou,profeteste despre căderea blocului islamic.Nu m-aș mira:America e un fel de jandarm mondial(deh!..nevoia de petrol,diamante,wolfram).In țările în care duce democrația sunt trimiși și misionari crestini acolo.

    Despre România!..
    ,mai nou, Iosif Ton crede că va fi „invadată” cu o mentalitate a culturii Impărătiei lui Dumnezeu.Dar și aici se va vedea ..dacă „cultura” organizațiilor americanoidale și aliantelor nu va afecta,în cele din urmă, libertatea de conștință a persoanei.

    Dintr-o motivație bună (sau.. din „duh de ceartă”)
    ..vedem cum Evanghelia se răspândește peste tot, ajungând la toate națiunile pământului.

    Apreciază

    • Dragă Mişu,
      Aveam 16 ani şi le spuneam colegilor de liceu că comunismul va cădea; era în 1985. În vreme ce mulţi colegi, printre care şi cel mai bun prieten al meu mi s-a destăinuit că-i informator şi mi-a spus că şi eu pot fi turnător, eu i-am replicat că nu-i genul meu să fac asta, plus că comunismul va cădea. S-a uitat la mine ca la un tâmpit, în vreme ce eu vedeam cum ruşii şi americanii, manipulaţi de evrei, împărţeau lumea… Asta nu e profeţie, e chestie de cumpănire a lucrurilor şi de acces la informaţii. Este ca în imobiliare, unde mafioţii şi politrucii spun că s-au îmbogăţit pentru că au investit în terenuri ce iniţial nu aveau valoare, când de fapt ei ştiau că acele terenuri urmau să fie trecute de la extravilan şi intravilan şi să fie incluse în infrastructură urbană care creşte automat preţul… Prooroci au fost până la Ioan Botezătorul, iar odată cu plecarea apostolilor Pământul nu mai are prooroci (MATEI 11.13 )

      Apreciază

      • „Si El a dat pe unii apostoli,pe altii prooroci, pe altii evanghelisti, in vederea lucrarii de slujire, pentru zidirea trupului lui Cristos…”
        Ce trist Pamant…
        fara profeti
        Fara Duh Sfant,
        doar massoreti …
        Doar cu ce-i scris
        despre minuni
        De nedescris
        restu-s minciuni ?…
        Fara Isus
        profet voios
        Trupul de Sus
        umbland pe Jos…
        Asa ca-n Cer
        si pe Pamant
        Copii cu fler
        Din Duhul Sfant,
        Nascuti prin Har
        de Sus in Jos
        Rodesc vreun dar
        pentru Christos ?…

        Apreciază

  2. Sa treci cu grija pragul
    La sapte zeci si opt
    Ca sa lucrezi de dragul
    Celor ce nu s-au copt
    Sa-i cauti cu iubire
    In ulitele lor
    Vestindu-le sfintire
    Aproape de Izvor
    Sa le duci Vestea Buna
    Ca-n Cer si pe Pamant…
    Cu acorduri si struna
    Date de Duhul Sfant
    Nu-i mai frumoasa viata
    Nu-i mai aprins altar
    Ca-n inima ce-nvata
    Al bunatatii Har
    Ce-aduce – Imparatia
    Si focul unui vis
    In toata Romania
    In orice loc deschis
    Cand trece-n pace pragul
    Spre deal pe-al vietii val
    Si lucreaza de dragul
    Unui neam ideal…

    Apreciază

Lasă un răspuns

