Refuzul la colaborare – o întâmplare adevărată

Răscumpărarea memoriei

Am primit acest mesaj de la fratele Ilie Popa, un slujitor care a cunoscut pe pielea sa atacurile sistemului comunist.

Dragă Vasilică,

Am citit recent pe blogul tău un articol despre un pastor care a mărturisit celor dragi colaborarea lui cu securitatea comunistă. Unii l-au apreciat, alții au avut diverse comentarii. Eu doar am citit și am considerat oportun să împărtășesc niște amintiri prețioase legate de acest subiect.

Lucram la IFA Suceava. Eram „șeful electricienilor” și aveam un coleg de serviciu, inginer, necredincios, dar un prieten apropiat. În întreprindere eram în jur de 300 de ingineri. Soția lui lucra împreună cu el la un laborator. Ne vizitam și eram prieteni apropiați. El locuia într-un cartier muncitoresc, într-un apartament întunecos, la parter, într-o zonă nu prea plăcută.

Într-o zi, prietenul m-a invitat să ieșim din fabrică și să ne plimbăm pe digul râului Suceava, în zona dinspre stația de epurare a…

Vezi articol original 493 de cuvinte mai mult

Lasă un răspuns

